Mücevher Fotoğraf Çekimi |
Ürünlerinin çok daha fazla kişi tarafından takip edilmesini
isteyen ancak bunun için neler yapması gerektiğini bilemeyen marka sahipleri,
bunun için son dönemlerde ürün fotoğrafı
çekimine dikkat ediyorlar. Çünkü bu çekimlerde aslında tek bir kare
üzerinden müşterilerine istedikleri her türlü mesajı verebiliyor. Fakat
böylesine bir durumu gerçekleştirmek tahmin edilenden çok daha zor. Tek bir
fotoğrafta bütün bu istenilenlerin aktarılması ancak konusunda uzman olan
fotoğrafçıların yapabileceği bir iş. Böyle olunca marka sahipleri ürünleri için
profesyonel fotoğraf çekimi
yaptıracağı zaman öncelikli olarak bu konuda kaliteli, yaptıkları her işte
kalitesini göstermeyi başaran fotoğrafçılar arasından seçimlerini yapıyor.
Ancak bu konuda yeni olan markalar, fotoğrafçı seçimini nasıl yapmaları
gerektiğini bilemiyor.
Bunun için ilk olarak dikkat edilmesi gereken şeylerden bir
tanesi, profesyonel fotoğraf çekimi
öncesinde fotoğrafçının varsa referanslarını incelemek. Çünkü böylece daha
öncesinde yapılmış olan çalışmaların kalitesi ve detaylara olan özeni de en iyi
şekilde öğrenilmiş olacaktır. Ürünlerini inceledikten sonra ikinci dikkat
edilmesi gereken şey, ürün fotoğrafı
çekimi için gerekli olan ekipmanların olup olmadığı. Konu özellikle de ürün
çekimi olduğunda kullanılması gereken ekipmanlar oldukça farklıdır. Eğer ki
kalitesiz ya da yetersiz ekipmanlar ile çekim yapılırsa bunun sonrasında ürünün
istenilen özellikleri ön plana çıkmayacak ve insanlar ürünün fotoğraflarına
baktığı zaman bunlarda değişiklik göremediğinden seçimini farklı markalardan
yana kullanacaktır.
Bu konuda yeterli ekipmana sahip olan fotoğrafçıların
yapacağı ürün fotoğrafı çekimi
sonrasında ürün bütün canlılığı ile tüm gözleri üzerine çevirmeyi de başarmış olacak.
Her ürünün ortaya çıkarttığı bir özelliği ya da konsepti bulunur. Sloganına
göre ya da markanın sahipleri tarafından belirlenen bu özelliğin mutlaka profesyonel fotoğraf çekiminde
kullanılması gerekir. Ürün sahiplerinin fotoğrafçılar ile yapacağı görüşmeler
sonrasında ürünle alakalı tüm bilgileri iletmesi sonrasında ilk olarak
fotoğrafçı nasıl bir çekim yapması gerektiğini belirler. Sonrasında fotoğrafın
çekileceği yere göre gerekli olan hazırlıklar başlar. Hazırlıkların sonrasında
ise ürünlerin çekimleri ve rötuşlama işlemlerinin bitmesi ile birlikte artık
ürünün görselleri tanıtıma açık bir hale gelir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder