12 Aralık 2016 Pazartesi

Ürün Fotoğrafı Çekimi

Mucevher Fotograf Cekimi
Mücevher Fotoğraf Çekimi
Ürünlerinin çok daha fazla kişi tarafından takip edilmesini isteyen ancak bunun için neler yapması gerektiğini bilemeyen marka sahipleri, bunun için son dönemlerde ürün fotoğrafı çekimine dikkat ediyorlar. Çünkü bu çekimlerde aslında tek bir kare üzerinden müşterilerine istedikleri her türlü mesajı verebiliyor. Fakat böylesine bir durumu gerçekleştirmek tahmin edilenden çok daha zor. Tek bir fotoğrafta bütün bu istenilenlerin aktarılması ancak konusunda uzman olan fotoğrafçıların yapabileceği bir iş. Böyle olunca marka sahipleri ürünleri için profesyonel fotoğraf çekimi yaptıracağı zaman öncelikli olarak bu konuda kaliteli, yaptıkları her işte kalitesini göstermeyi başaran fotoğrafçılar arasından seçimlerini yapıyor. Ancak bu konuda yeni olan markalar, fotoğrafçı seçimini nasıl yapmaları gerektiğini bilemiyor.

Bunun için ilk olarak dikkat edilmesi gereken şeylerden bir tanesi, profesyonel fotoğraf çekimi öncesinde fotoğrafçının varsa referanslarını incelemek. Çünkü böylece daha öncesinde yapılmış olan çalışmaların kalitesi ve detaylara olan özeni de en iyi şekilde öğrenilmiş olacaktır. Ürünlerini inceledikten sonra ikinci dikkat edilmesi gereken şey, ürün fotoğrafı çekimi için gerekli olan ekipmanların olup olmadığı. Konu özellikle de ürün çekimi olduğunda kullanılması gereken ekipmanlar oldukça farklıdır. Eğer ki kalitesiz ya da yetersiz ekipmanlar ile çekim yapılırsa bunun sonrasında ürünün istenilen özellikleri ön plana çıkmayacak ve insanlar ürünün fotoğraflarına baktığı zaman bunlarda değişiklik göremediğinden seçimini farklı markalardan yana kullanacaktır.


Bu konuda yeterli ekipmana sahip olan fotoğrafçıların yapacağı ürün fotoğrafı çekimi sonrasında ürün bütün canlılığı ile tüm gözleri üzerine çevirmeyi de başarmış olacak. Her ürünün ortaya çıkarttığı bir özelliği ya da konsepti bulunur. Sloganına göre ya da markanın sahipleri tarafından belirlenen bu özelliğin mutlaka profesyonel fotoğraf çekiminde kullanılması gerekir. Ürün sahiplerinin fotoğrafçılar ile yapacağı görüşmeler sonrasında ürünle alakalı tüm bilgileri iletmesi sonrasında ilk olarak fotoğrafçı nasıl bir çekim yapması gerektiğini belirler. Sonrasında fotoğrafın çekileceği yere göre gerekli olan hazırlıklar başlar. Hazırlıkların sonrasında ise ürünlerin çekimleri ve rötuşlama işlemlerinin bitmesi ile birlikte artık ürünün görselleri tanıtıma açık bir hale gelir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder